نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به‌جا مانده از دوران ایران باستان است.

لحظه تحویل سال ۱۳۹۸ خورشیدی بنابر اعلام شورای مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ایران ساعت ۱ و ۲۸ دقیقه و ۲۷ ثانیه روز پنج شنبه یکم فروردین هجری خورشیدی مطابق با ۱۴ رجب ۱۴۴۰ هجری قمری و ۲۱ مارس ۲۰۱۹ میلادی می‌باشد.

جشن نوروز با تحویل سال یا لحظهٔ برابری اعتدال بهاری آغاز می‌شود؛ لحظه‌ای که خورشید در سیر ظاهری خود در ابتدای برج حمل، از استوای زمین گذشته و به شمال آسمان میل می‌کند.

در گاه‌شمار هجری شمسی، لحظه تحویل سال، تعیین‌کننده نخستین روز از ماه فروردین است. چنانچه آغاز سال، قبل از ظهر و در نیمه اول شبانه‌روز تحویل شود، همان‌روز نوروز است و در صورتی که تحویل سال بعد از ظهر باشد، فردای آن روز، نوروز است. نوروز در تقویم میلادی در بیشتر سال‌ها با ۲۱ و گاه ۲۰ و به ندرت ۲۲ مارس مطابقت دارد.
گروه ققنوس با فراهم کردن انواع سررسید۹۸ و سالنامه۹۸، تقویم۹۸ با بالاترین کیفیت و همچنین انواع کتاب نفیس و هدایای تبلیغاتی در آغاز سال ۹۸ همراه و پشتیبان شماست.