رنگ سال ۲۰۱۹، PANTONE 16-1546 LIVING CORAL توسط کمپانی بزرگ و مشهور پنتون (Pantone) که در آمریکا روی رنگ‌های محیط و محصولات کارخانه‌های بزرگ نظارت می‌کند، اعلام شد.
شرکت پنتون یا پانتون (به معنی همه رنگ‌ها) در شهر کارلستات نیوجرسی به خاطر تعیین رنگ هر سال شهرت جهانی پیدا کرده است. پنتون از سال ۲۰۰۰ تا کنون شروع به تعیین رنگی خاصی به عنوان رنگ سال کرده است که به سرعت این رنگ مورد توجه طراحان و صاحبان صنایع مد قرار می گیرد. موسسه پنتون که حدود ۲۰ سال است رنگ سال را انتخاب می‌کند، امسال برای انتخاب آن به زندگی زیر دریا تمرکز کرده و رنگ سال ۲۰۱۹ را رنگ مرجانی زنده، که برخی از آن با عناوین صورتی مرجانی یا مرجانی سایه سرخ نیز یاد می‌کنند، اعلام کرده است. رنگی که مطمئنا همه شرکت‌های طراحی از آن در طراحی‌های جدید خود استفاده خواهند کرد.

گروه سررسید ققنوس کد رنگ سال ۲۰۱۹-۱۳۹۸ را برای شما عزیزان آماده کرده است:
طراحان وب سایت و مدیا جهت استفاده رنگ سال ۲۰۱۹ HTML از کد FF6F61 و
کد سه رنگ R=255 G=111 B=97 استفاده نمایید.
طراحان گرافیک برای کار چاپ از کد چهار رنگ C=0 M=65 Y=54 K=0 استفاده نمایید.

مرجانی زنده رنگ سال 2019

رنگ مرجانی زنده، رنگ سال ۲۰۱۹-۱۳۹۸

رنگ مرجانی زنده (Living Coral)، یکی از طیف‌های زنده رنگ نارنجی است که ته رنگ طلایی نیز در خود داشته و به نوعی منعکس کننده گرما و قدرت موجود در صخره‌های مرجانی زیر دریا است که زیبایی و شکوه خاصی دارند و به گفته موسسه پنتون، رنگ امسال نمادی از شادی و خوش بینی بوده و عاملی برای برقراری گرما و صمیمیت در بین افراد است.
رنگ مرجانی زنده، رنگی شاد است. رنگ خوش بینی، انرژی مثبت که حس شادابی را القا می کند. پارچه‌ای که به رنگ صورتی مرجانی است، حس صمیمیت را القا کرده و رنگی ایده‌آل برای ست شدن با رنگ‌های خنثی است. رنگ مرجانی و تناژهای مختلف این رنگ، اشتها‌آور است و غذاها و ظروفی که با این رنگ تزیین شده است، همواره جذاب و دوست‌داشتنی بوده و اشتیاق افراد را تحریک می‌کند. این رنگ، برای طراحی دکوراسیون گزینه‌ای هوشمندانه است که هم آرامش را به ارمغان می‌آورد و بر روی ذهن افراد تاثیر مثبت دارد.

رنگ مرجانی رنگ سال 2019

ترکیب رنگ‌‌های مناسب با رنگ مرجانی

رنگ مرجانی به خوبی در کنار رنگ هایی مانند سفید، کرمی و خاکستری می‌نشیند و ترکیبی خاص را به وجود می‌آورد. رنگ مرجانی زنده به دلیل خنثی بودن در ترکیب با رنگ‌های گفته شده، باعث جذابیت شده و در عین حال از شلوغی بیش از اندازه این رنگ جلوگیری می‌کند.  یکی از ترکیب های بسیار پر طرفدار رنگ مرجانی، همنشینی این رنگ با رنگ سبزآبی است. این دو رنگ که بیش‌تر تداعی‌کننده فضای دریا و ساحل هستند هارمونی زیبایی را در کنار یکدیگر به وجود می آورند. این را بدانید که در استفاده از این رنگ‌ها هیچ محدودیت فضایی وجود ندارد. تنها نکته‌ای که باید در انتخاب ترکیب رنگ مرجانی و سبزآبی به آن توجه کنید این است که بین رنگ مرجانی و سبرآبی به یک رنگ خنثی و متعادل کننده مانند کرم نیاز دارید و باید حد تعادلی بین آن‌ها نگه دارید.