اگر یک دانشجو هستید که مطالب زیادی را باید در طول روز یاداشت کنید و به زمانبندی درسی‌تان هم اهمیت می‌دهید هیچ چیز بهتر از یک ارگانایزر برای شما نیست. شاید به‌خودتان بگویید یک کلاسور کارتان را راه می‌اندازد، اما باید بدانید که کارایی ارگانایزر و دوام آن در مقایسه با کلاسور بسیار زیاد و متفاوت است.
در ارگانایزر علاوه بر اینکه می‌توانید کاغذهای یادداشتتان را به هر تعدادی که بخواهید، قرار دهید، می‌توانید وسایل شخصی‌تان از قبیل کارت شناسایی و خودکار را نیز جاسازی کنید. همچنین برای اینکه قرارهای درسی یا کاری‌تان فراموش نشود یک بخش تقویم قرار داده شده است. علاوه بر این‌ها یک بخش یادداشت برای سازماندهی کارهای روزانه‌تان اختصاص دارد. بخش دفترچه تلفن هم برای یادداشت کردن تلفن‌های ضروری است که در طول روز به آن نیاز دارید. تمامی این بخش‌ها توسط یک برگه دیوایدر جدا شده‌اند. دیوایدر یک کاغذ با گرماژی بالاتر از گرماژ کاغذهای اورگانایزر است که لبه‌ای بیشتر از سایر کاغذها دارد که حکم تقسیم‌کننده و مجزاکننده بخش‌های مختلف اورگانایزر از همدیگر است. برای برخی از ارگانایزرهای گروه ققنوس جای خودکار نیز در نظر گرفته شده است که کار را برایتان آسان‌تر می‌کند. اگر بخواهیم به ویژگی‌های دیگر ارگانایزر اشاره کنیم، موارد مختلفی را باید در نظر بگیریم.

جلد ارگانایزر

بهترین جلد برای ارگانایزر، ترمو است که قیمت بالاتری نسبت به بقیه‌ی مدل‌ها دارد اما ماندگاری آن بیشتر است. مدل بعدی جلد گالینگور است. جلد گالینگور پوششی از جنس پی وی سی است که بر روی یک لایه کاغذ لَمینت می‌شود. این جنس دارای مقاومت پایین‌تری نسبت به دیگر جنس‌ها است اما به مراتب ارزان‌تر است و تنوع طرح و رنگ خیلی بالایی دارد. یکی دیگر از انواع جلدها، جلد چرم مصنوعی است. جلد چرم مصنوعی بسیار شبیه چرم طبیعی است اما قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به چرم طبیعی دارد. تنوع رنگ این محصول نسبت به چرم طبیعی بسیار بالاتر است.

قطع ارگانایزر

قطع ارگانایزر

ارگانایزر دراندازه‌های مختلف طراحی می‌شود که اصطلاح به آن قَطع می‌گویند. اگر به لحاظ اندازه بخواهیم یک ارگانایزر را بررسی کنیم، باید بگوییم که از بزرگترین اندازه با نام وزیری در ابعاد ۱۷ * ۲۴ سانتی‌متر شروع می‌شود. قطع وزیری، اروپایی و پالتویی به ترتیب اندازه‌های مختلف ارگانایزر از بزرگ به کوچک هستند. البته باید اشاره کنیم که کوچکترین آن که پالتویی است ابعادی در حدود ۱۲ * ۱۷ سانتی‌متر دارد که به‌راحتی در جیب یا کیف‌تان جا می‌شود.

صحافی ارگانایزر

صحافی ارگانایزر

صحافی ارگانایزر فرمت قفل کلاسوری دارد که به جلد ارگانایزر متصل می‌شود. داخل ارگانایزر معمولا دارای قفل کلاسوری شش حلقه‌ای می‌باشد که با باز و بسته کردن آن می‌توان صفحات را برداشت یا به صفحات اضافه کرد. برخلاف کلاسور که بسته نمی‌شود و فرم دفتر را دارد، ارگانایزر را می‌توان با روش‌های مختلفی بست تا از یادداشت‌های داخل آن محافظت شود. برای بعضی ارگانایزرها قفل فلزی در نظر گرفته می‌شود. برخی هم با استفاده از زیپ بسته می‌شوند. برخی دیگر هم یراق‌دار هستند.

کاغذ ارگانایزر

اگر بخواهیم در مورد تعداد کاغذهای ارگانایزرها صحبت کنیم، باید بگوییم که می‌توانید به تعداد دلخواه‌تان آن‌ها را در ارگانایزر جا بدهید. پس نگرانی‌ای از این بابت نداشته باشید. همچنین این کاغذها با استفاده از یک قفل کلاسوری حلقه‌ایِ بازشو، کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را ورق زد.

در آخر می‌توان گفت اگر به وسیله‌ای نیاز دارید که بتوانید تمام یادداشت‌هایتان و لوازم شخصی مثل کارت شناسایی و خودکار را در آن جا دهید و از طرفی کارهای روزانتان را فراموش نکنید و آن‌ها را سازماندهی کنید، ارگانایزر همان چیزی است که به آن نیاز دارید.