از کاربردی‌ترین لوازمی که همیشه به آن نیاز داریم یک تقویم درست و حسابی است که اتفاقا کمتر بتوان آن را گم کرد و بین لوازم ضروری جا گذاشت. دغدغه‌ی زندگی ماشینی و هزاران اتفاق ریز و درشت، از قبیل قرارهای ملاقات و مناسبت‌های مختلف ما را برآن می‌دارد تا انرژی زیادی صرف تمرکز برای به یادآوری همه آن‌ها کنیم و دست آخر جایی چیزی فراموش خواهد شد. از همان اوایل کار و عرصه گوشی‌های هوشمند طراحی تقویم‌های هوشمند مورد توجه قرار گرفت. شرکت گوگل در برنامه “Google Calendar”امکانات فراوان و کاربردی زیادی را برای کاربر در نظر گرفته که آن را از دیگر اپلیکشن های تقویم‌ اندرویدی متمایز می‌کند.

برنامه پیشِ رو در نسخه رایگان با حجمی بالغ بر ۲۰ مگابایت برای کاربران ارائه شده و با اندرویدهای لولی پاپ به بالا مطابقت دارد. در ابتدای نصب برنامه، صفحاتی نمایش داده می‌شود که بطور خلاصه قابلیت‌های نرم‌افزار را معرفی می‌کند، سپس صفحه‌ی اصلی برنامه باز می‌شود. از اولین جذابیت‌های برنامه طراحی مینیمالیستی و زیبای آن است که باعث برقراری ارتباط با کاربر شده و او را به استفاده از آن تشویق می‌کند.در بالای صفحه روزی که در آن هستید نمایان است که به شما نشان می‌دهد برای امروز چه برنامه‌هایی دارید، بنابراین می‌توانید رویدادهای مورد نظرتان همان اول کار ببینید یا رویداد جدیدی به آن اضافه کنید. بالای صفحه ماه فعلی زده شده و کنارش فلش کوچکی وجود دارد که با لمس آن ماه به صورت کشویی باز می‌شود و به اختصار روزها را به شما نشان می‌دهد . گزینه بعدی سه خط صاف در انتهای سمت چپ است، در بالای صفحه برای رفتن به تنظیمات گزینه‌ای وجود دارد که با لمس آن امکاناتی برای درج رویداد در روز، هفته و یا ماه‌های بعد وجود دارد. به این ترتیب هیچ گاه مناسبتی دور یا بلیط هواپیمای روز بعد خود را فراموش نخواهید کرد. بالای هر ماه بنری مناسب با حال و هوای آن طراحی شده که به جذابیت آن می افزاید. مثلا ماه دسامبر با تمی زمستانی نمایش داده می‌شود که تنوع و زیبایی را توامان برای این اپلیکیشن به ارمغان می‌آورد. همچنین مناسبت‌های مدهبی و ایرانی مانند:  اربعین و عاشورا و نیمه شعبان با رنگ سبز تیره نشان داده شده است.

در بخش تنظیمات می‌توان اول هفته را از دوشنبه به شنبه تغییر داد و یا هشدار را به میل شخصی تنظیم کرد. گزینه Event for Email” ” به شما امکان مدیریت رویدادهای جی‌میل خود را می‌دهد. در ضمن می‌توان چند حساب جی‌میل وارد کرد و هرکدام را به تفکیک دسته‌بندی نمود. از مزیت‌های دیگر می‌توان به همگام‌سازی آن با دیگر دستگاه‌ها و دسکتاپ اشاره کرد که امکان مدیریت بهتری بر رویدادها را فراهم می‌کند. امکان انتخاب رنگ برای هر کدام از رویدادها از تنظیمات ریز و جذابی است که برای این تقویم در نظر گرفته شده است تا جنس هر رویداد در تقویم مشخص باشید.

میانبری قرمز رنگ در همان صفحه‌ی ابتدایی شما را از بسیاری از این جزییاتی که گفتیم رها می‌کند. با لمس آن می‌توانید هدف، یادآوری و رویداد جدیدی رو به سرعت به تقویم خود اضافه کنید. همه چیز در تقویم گوگل به سهولت در دسترس است و با توجه به همگام‌سازی که گفته شد همیشه همراه شما خواهد بود. قبلا تقویم فارسی را به شما معرفی کرده‌ایم اما اگر دنبال یک تقویم میلادی کامل می‌گردید، برای دانلود این اپلیکیشن و سروسامان دادن به تقویم شلوغتان درنگ نکنید.

نقاط قوت:

  • تقویم حرفه‌ایی با نصب آسان
  • طراحی زیبا و کاربردی
  • امکان مدیریت اتفاقات و رویداد‌ها از طریق اکانت جی‌میل
  • سیستم یادآوری مناسبت‌ها
  • همگام‌سازی با دیگر دستگاه‌ها
  • امکانات شخصی سازی خوب بر روی رویدادهای تقویم

حجم فایل : ۱۹٫۱ مگابایت

نسخه اندروید مورد نیاز : ۲٫۰٫۱ و بالاتر

امتیاز در گوگل‌پلی: ۲/۴ از ۰/۵

دانلود از کافه بازار

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور