امروزه پاوربانک یا شارژر همراه یکی از وسایل ضروری برای هر دارنده اسمارت فون و مخصوصا گیمر‌های موبایلی، بازاریابان و افرادی است که ساعات زیادی بیرون از خانه سپری می‌کنند، چراکه باتری‌های گوشی‌های امروزی به دلیل ظرافت، افزایش استفاده از اپلیکیشن‌ها و… جوابگوی نیاز زیاد کاربران در طول روز نیستند و مشکل کمبود شارژ باتری به معضلی اساسی و رایج برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. طبق اطلاعات منتشرشده، از هر ۳ نفر دارنده تلفن هوشمند یک نفر از کمبود شارژ باتری گوشی خود ناراضی است.

شاید شما برای خرید پاوربانک قیمت یا ظرفیت آن را معیار خود قرار دهید، اما بهتر است بدانید خرید پاوربانک در بازار ایران، که با محصولات تقلبی و بی‌‎کیفیت پر شده، نیازمند چند نکته بسیار مهم است تا از خرید محصولات بی‌کیفیت و بسیار مضر برای دستگاه‌های هوشمندتان پرهیز کنید. در ادامه به ۶ نکته مهم برای خرید پاوربانک می‌پردازیم که دانستن آنها الزامی است.

 

کیفیت باتری‌های استفاده‌شده

پایه اصلی ساخت پاوربانک بر اساس باتری است و باتری‌های استفاده‌شده در آن کیفیت، کارایی و طول عمر دستگاه را مشخص می‌کند. بهترین باتری‌ها در پاوربانک‌های ساخت شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی است. به همین سبب پاوربانک‌های باکیفیت قیمت بالاتری نسبت به ظرفیت‌های مشابه خود دارند.

 

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی

در پاوربانک شاهد دو ظرفیت اسمی و واقعی همچون دیگر وسایل الکترونیکی هستیم. برای مثال یک پاوربانک ۱۶ هزار میلی‌آمپری ۱۶ هزار میلی‌آمپر ظرفیت اسمی و تنها ۱۲ هزار میلی‌آمپر ظرفیت واقعی دارد. گفتنی است که همواره بخشی از فضای باتری‌ها خالی می‌ماند تا باتری طول عمر بیشتری داشته باشد و صدمه نبیند.

 

قابلیت حمل

وزن و قطر پاوربانک بسته به ظرفیت باتری استفاده‌شده در آن افزایش پیدا می‌کند؛ درواقع هرچه ظرفیت بالاتر برود منطقی است که وزن محصول نیز افزایش پیدا کند. در صورتی که شما ساعاتی طولانی بیرون از خانه هستید و وسیله نقلیه شخصی ندارید بهتر است پاوربانک‌های سبک تا ۱۰ هزار میلی‌آمپر را خریداری کنید، اما اگر وزن بالا برایتان آزاردهنده نیست و حمل‌ونقل وسیله سنگین برای شما معضل جدی نیست، دیگر نگران وزن نباشید و به پاوربانک‌هایی با ظرفیت بالای ۱۰ هزار میلی‌آمپر فکر کنید.

 

عمر پاوربانک و نحوه نگهداری

پاوربانک وسیله‌ای الکترونیکی است و طول عمر مشخصی دارد و قرار نیست چندین سال استفاده شود و کارایی اولیه خود را داشته باشد. همچنین نحوه نگهداری پاوربانک نیز بسیار مهم است تا ضربه و شوک به آن وارد نشود. همچنین نباید پاوربانک را در محیط‌های بسیار گرم و بسیار سرد نگهداری کرد، چراکه باعث از بین رفتن سلول‌های باتری آن می‌شود. یک پاوربانک در صورت استفاده صحیح به اندازه ۱۰ تا ۲۰ هزار بار شارژ و دشارژ، بسته به کیفیت باتری‌های استفاده‌شده در آن، عمر دارد. گفتنی است که بهتر است هر چند هفته یکبار از پاوربانک خود استفاده کنید و باتری آن را به طور کامل خالی کنید و سپس آن را شارژ کنید تا به سلول‌های باتری صدمه وارد نشود.

 

خدمات پس از فروش

تعداد محدودی از پاوربانک‌های موجود در بازار خدمات پس از فروش بسیار خوبی دارند و شما در صورت از کار افتادن باتری‌های درون پاوربانک یا موارد دیگر می‌توانید یک پاوربانک نو از گارانتی تحویل بگیرید. در صورتی که ترس زیادی از خرید این محصول دارید، حتما گارانتی را به یاد داشته باشید.

 

برند و کارخانه سازنده

این نکته را در نظر داشته باشید که پاوربانک‌های زیادی در بازار ایران با قیمت‌های بالا و پایین وجود دارند که از برند‌های ناشناخته‌ای هستند. درواقع پاوربانک‌های این شرکت‌ها اغلب تولید کمپانی موردنظر نیست و شرکت دیگری به سفارش آن اقدام به تولید این محصولات می‌کند. بهتر است به این برند‌ها اعتماد نکنید تا از خرید خود پشیمان نشوید. از بهترین برند‌های سازنده پاوربانک باید به شیائومی، روموس، ال‌جی، سامسونگ، ریمکس و انرجایزر اشاره کرد.

همانطور که می‌دانید، بازار لوازم جانبی موبایل در ایران تنوع بسیار زیادی دارد و برند‌های متعددی به دلیل سود بالای این بازار به سمت آن کشیده شده‌اند. پاوربانک نیز از این تنوع و گستردگی بی‌بهره نبوده است و چند صد برند در بازار ایران به صورت رسمی و غیررسمی حضور دارند. اگر شما قصد خرید پاوربانک باکیفیت و مطمئن دارید، بهتر است به گزینه‌های پیشنهادی جی‌اس‌ام نگاهی بیندازید.